czerwca 25, 2017

Wywiad z @mrswierzbicka

Hejka!

Dzisiaj przyszedł czas na pierwszy wywiad z te wakacje, a kto otwiera wakacyjne wywiady? @mrswierzbicka mogliście też znać ją pod nazwa @paulina.czyta, a wszystkiego się dowiecie czytając ten wywiad.

Jeszcze chciałam tak powiedzieć iż wprowadziłam kilka zmian we wywiadach. Teraz będzie 5 pytań więcej i będzie zrzut ekranu z osobą z którą będę przeprowadzać wywiad. Mam nadzieję, że lubicie zmiany na lepsze. 

Przeczytajcie jeszcze kilka słów o naszej Paulinie:
Na imię mam Paulina i od roku intensywnie prowadzę instagram książkowy, który powoli zmieniam w bardziej lifestylowy, jednak książki nadal były, są i będą tematem głównym:) Ale nie samymi książkami człowiek żyje. Zarówno na blogu jaki i na instagramie znajdziecie zdrowe wypieki i inspiracje związane ze zdrowym żywieniem i tylko dobre książki, ponieważ innych nie polecam i nie czytam. Nie lubię marnować czasu :) Serdecznie zapraszam was do siebie, mam nadzieję, że znajdziecie inspiracje :)

Jestem osobą, która uwielbia czytać książki i nauki ścisłe. Wieloma rzeczami bardzo się interesuję , szczególnie modą, nad którą bardzo intensywnie myślę i na pewno  czasem wprowadzę ją na blogu. Poza tym uwielbiam gotować i podróżować. Jestem osobą, która jest ciekawa świata i uwielbia poznawać nowych ludzi :)
No to nie przedłużając zacznijmy w wywiadem bo sama jestem ciekawa.

1. Ile czasu zajmuje ci przeczytanie książki, która ma 500 stron?
 Powiem tak: to zależy od książki. Jeśli jest bardzo wciągająca to jestem ją w stanie przeczytać w przeciągu całego dnia. Jeśli trochę mniej to dwa- trzy dni. Bywały też takie książki z którymi 'męczyłam' się tydzień.  Ale średni czas to jeden - dwa dni.   

2. Czy masz jakieś współprace z wydawnictwem?
Może zabrzmi to troszkę snobistycznie, ale miałam okazję współpracować prawie z każdym polskim wydawcą. Było i nadal jest ich bardzo dużo, jednak teraz postanowiłam uściślić współprace i pozostać w kontakcie tylko z tymi, które wydają naprawdę interesujące pozycje. 
 

3.Masz jakiś system układania książek?
Od niedawna dopiero spełniło się moje marzenie o posiadaniu własnej, dużej biblioteczki. Obecnie książki ułożyłam według gatunków, wtedy jest mi lepiej je znaleźć. Oczywiście serie stoją obok siebie. Autorzy też, nawet gdy wydali książkę o innej tematyce. Po prostu kiedy mam ochotę poczytać książkę Jojo Moyes to wiem gdzie dokładnie znajdę wszystkie jej książki. Ale szczerze mówiąc ciągle jeszcze coś przekładam. Ogólnie to nie lubię zmian i raczej takie ustawienie wg gatunków zostanie ze mną na dłużej:)  









4. Co najbardziej podoba ci się w bookstagramie?

 Chyba ludzie. Za tymi wszystkimi pięknymi zdjęciami stoją przesympatyczni i uzdolnieni ludzie, którzy nieźle inspirują. Kocham zarówno ich jak i ich talent do uwieczniania czytelniczych chwil. Sama dużo się od nich nauczyłam, gdy zakładałam swoje konto.  



5. Czy nawiązałaś dzięki temu jakieś bliższe znajomości?
Jeśli chodzi o jakieś mega przyjaźnie to nie, ale bardzo lubię Małgosię z 'Biblioteczka Lady Margot'. Świetnie mi się z nią rozmawia, a już niedługo będziemy miały okazję poznać się 'na żywo'. :) Ogólnie to pisałam już z wieloma osobami, jednak mniej więcej stały kontakt utrzymuję właśnie z Małgosią i Martyną z 'Magic.Bookshelf'. Mam nadzieję, że poznam jeszcze wielu wspaniałych ludzi dzięki instagramowi. 

(Ja również pozdrawiam cudowne dziewczyny!)


6.Dlaczego postanowiłaś zmienić nazwę konta na instagramie?
Najogólniej mówiąc zaczęłam się pod nią 'dusić'. Mam wiele pomysłów na posty nie tylko książkowe, a nazwa 'paulina.czyta' strasznie mnie szufladkowała. Mam wiele pasji, którymi chciałabym się z Wami wszystkimi dzielić i dlatego właśnie doszłam do wniosku, że moje nazwisko będzie najlepszą zmianą.  Więcej o tym dlaczego zmieniłam nazwę można przeczytać tutaj: http://www.mrswierzbicka.pl/2017/06/do-widzenia-czyli-czas-wielkich-zmian.html gdzie serdecznie zapraszam! :)  


7.Co myślisz o jednolitej cenie książek?
 Myślę, że to kompletna głupota. Teraz nie stać niektórych na książki, a co dopiero przy jednolitej cenie.. Wtedy na pewno poziom czytelnictwa w Polsce zmniejszyłby się jeszcze bardziej.. choć słyszałam, że ostatnie badania wykazały tendencje zwyżkowe. Mam nadzieję, że to zasługa nie tylko autorów, ale także i nas, blogerów, którzy do tego czytania zachęcamy najlepiej jak umiemy.. <śmiech>  :)  

8.Co myślisz o książkach Colleen Hoover i Kim Holden?
Myślę, że piszą fajne książki, które idealnie nadają się na słabszy dzień. Dla mnie ich książki są bardzo lekkie, niezobowiązujące i można się przy nich fajnie wyluzować. Mimo, iż tematy, które czasem poruszają wywołują morze łez, to i tak uważam, że są one fajne, lekkie i przyjemne. Romans zawsze jest dobry na odstresowanie.. :)  

9. Jak myślisz " Dlaczego ludzie czytający książki mają się za lepszych?"
Wiesz co? Szczerze to jeszcze nie słyszałam takiego stwierdzenia i nie uważam żeby tak było. Przynajmniej ja na razie się z czymś takim nie spotkałam. Sama nie uważam się lepszą, ponieważ nie mam ku temu żadnego powodu. Jest wielu wspaniałych ludzi na świecie, którzy nie czytają, a mogą czuć się lepsi ode mnie. Pokora i skromność to ważne cechy w życiu i trzeba o nich ZAWSZE pamiętać. Niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy.  


10.Jak czytasz to jesz i pijesz ?
Jeśli czytam książki w wersji papierowej to nigdy, ponieważ szkoda mi je pobrudzić. O książki bardzo dbam i nie lubię mieć zniszczonych pozycji na półce. Jeśli zaś w wersji elektronicznej to zwykle tak, ponieważ nie widzę przeciwwskazań. Czytnik zawsze można wyczyścić. 

11. Czy była taka książki w twoim życiu, że gdy ją przeczytałaś to inaczej patrzałaś na świat? 
Tak. Tą książką były "Godziny" Michael'a Cunningham'a. Książka pokazała mi co jest w życiu najważniejsze. Autor potrafi wydobyć z człowieka takie emocje.. emocje, których by się po sobie nie spodziewał. Opisał skomplikowany świat wewnętrzny strasznie smutnych postaci i to właśnie one pokazały mi, że trzeba się cieszyć każdą chwilą, aby być w pełni szczęśliwym.  Jestem zdania, że nie trzeba czytać pseudo poradników o tym 'jak żyć'. Wystarczy jedna, naprawdę genialna lektura i człowiek zmienia swój światopogląd na lepszy.  


12.Co lubisz robić oprócz czytania?
Ojej, wiele rzeczy. Kocham robić zdjęcia, gotować, oglądać seriale i spędzać wole chwile z najbliższymi. Ale wszystkie rzeczy nie wykluczają się nawzajem. Kiedy coś ugotuję - robię zdjęcie, kiedy oglądam serial, to zawsze z kimś bliskim itp. Uwielbiam łączyć swoje wszystkie pasje.  

13.Miałaś jakąś swoją ulubioną lekturę szkolną? Jeśli tak to jaką?
Aż wstyd się przyznać, ale do gimnazjum w ogóle nie czytałam książek.. Tzn. czytałam jakieś tam lektury, ale była dla mnie to wielka męka. Zwykle szło jakieś opracowanie i tyle.. Dopiero po czasie zrozumiałam jak wielki błąd popełniłam i stopniowo zaczęłam nadrabiać zaległości. Zdecydowanie najlepszą z nich według mnie jest "Mistrz i Małgorzata". Genialna książka, którą każdy powinien choć raz w swoim życiu przeczytać. Ja sama zrobiłam to 3 razy, aby porządnie ją zrozumieć.. a i tak nie wiem czy w pełni mi się udało.. :P 


14.Jakie plany czytelnicze na wakacje?
Na wakacje mam w planach przeczytać do końca wszystkie egzemplarze recenzenckie tak, aby móc już trochę z nimi przystopować i nie dodawać codziennie recenzji na blogu. Jestem tym już troszkę zmęczona. Potrzebuję odpoczynku i jakiegoś odświeżenia.. :)  


15.Czy masz na swojej biblioteczce książkę do której masz mieszane uczucia?
Nie. Staram się zostawiać w mojej biblioteczce tylko dobre książki, które na to zasługują, ponieważ miejsca już więcej nie będzie. Starannie selekcjonuję to, co zostaje ze mną na stałe. Szkoda mi miejsca na książki, które mi się nie spodobały lub co, do których mam mieszane uczucia. Skoro są mieszane to znaczy, że książka nie była dobra. Dzięki temu mam pewność, że obojętnie po którą książkę bym nie sięgnęła, będzie to zawsze dobry wybór.

No i takim oto sposobem skończył się nasz wywiad. Mam nadzieję, ze wszystkim się podobało i zajrzycie tutaj jeszcze raz na kolejny wywiad lub recenzje.
Jesteś tutaj nowa/nowy będzie mi bardzo miło jak klikniesz guziczek obserwuj.


 



 





 

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam Paulinę, niesamowita osobowość! 😊
    Gratuluję świetnego wywiadu! ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wywiad! Paulina wydaje się strasznie pozytywną osobą. Czekam na więcej :**

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dobrze ci się wydaje jest bombą energii. Pozdrawiam :D

      Usuń
  3. Uwielbiam ten format! :P Świetny wywiad.

    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie przeprowadzony wywiad :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wywiad, naprawdę! Sama uwielbiam przeglądać Instagram, a konto Pauliny jest jednym z moich ulubionych. Fajnie było dowiedzieć się o niej czegoś więcej :)

    Pozdrowienia i buziaki! (Jeśli masz ochotę, na moim blogu trwa konkurs!)
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo!Na pewno wejdę na bloga i wezmę udział. Bardzo lubię konkursy. Pozdrawiam :D

      Usuń
  6. Super pytania i ogólnie wywiad. Jesteście obie chyba pełne optymizmu co?
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na nowy post :)
    http://przystanekszczescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, sama nie wiem czy jestem energiczna, ale ciesze się, że tak twierdzisz :)
      Również pozdrawiam <3

      Usuń
  7. Genialny wywiad! :D Naprawdę można sporo się dowiedzieć o danej osobie. Do tego świetnie dobrane pytania! :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D
    http://ksiazkiwidzianeoczaminatalii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe, ze tak uważasz nie spodziewałam sie takiego miłego odzewu pod tym postem :D
      Również pozdrawiam <3

      Usuń
  8. Bardzo dobry wywiad! A ja lecę obczaić instagrama Pauliny :D

    Zostaję na dłużej i obserwuję!

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOO dziękuję, na pewno do ciebie zajrzę.
      Pozdrawiam <3

      Usuń
  9. Obserwuję na instagramie Paulinę od pewnego czasu ale po tym wywiadzie lubię ją jeszcze bardziej:D

    www.mybooksharmony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Okularnica czyta , Blogger